Home staging
Dlouho jsme přemýšleli, jak tento záhadný název přeložit do češtiny. Nejedná se čistě o úklidové služby, ani o služby interiérového designu, je to spojení více činností, které mají jediný cíl – připravit nemovitost co nejlépe k prodeji, tak aby se prodala v optimální rovině časové i cenové. Pojem home stagingu, je tedy o komplexní přípravě nemovitosti k prodeji.
Jako samostatné odvětví realitních služeb se home staging vyvinul přibližně před deseti lety v Anglii a získal si nevídanou popularitu a úspěch. Home stagingové agentury se předhánějí v procentech nárůstu úspěšnosti prodeje nemovitosti po jejich zásahu. Přínos home stagingu si chválí spokojení prodávající, kupující, i realitní kanceláře.
Jedním z důležitých přínosů home stagingu je tzv. odosobnění nemovitosti, ať již z důvodu všudypřítomnosti věcí osobní povahy (z pohledu obchodní prezentace), nebo zájmu prodávajícího neprezentovat veřejně celé své soukromí, zvláště cenné vybavení, starožitnosti atd., tak jak to bylo např. v případě pana Petra, kterému náš home stagingový zásah společně s virtuální prohlídkou úspěšně vyřešil dlouho trvající nepříjemnou situaci.
Je nesporné, že rozdíl mezi prezentací zabydlené nemovitosti se spoustou věcí každodenní potřeby a odosobněného uklizeného svěžího bytu, či domu, je pro efektivní prodej zásadní. První dojem bude vždy ten první.
Na druhou stranu žijeme v realitě a víme, že v našich podmínkách a zeměpisných šířkách je situace odlišná, většina prodávajících musí v nemovitosti během prodeje stále bydlet a na home staging většího rozměru (opravy, nátěry, malování atd.) nezbývá prostor, čas ani finanční prostředky.
Stále však musíme mít na mysli to nejdůležitější, co bude platit vždy a všude – potencionální kupující potřebuje mít dostatečný a volný prostor k představám bydlení sebe samého v novém domě, či bytě. Zkrátka se potřebuje s nemovitostí identifikovat, sám sebe v ní vidět, umístit si v prostoru své oblíbené křeslo, či sbírku sportovních trofejí. V tomto rozpoložení, je potom pro kupujícího, velmi rušivé vnímání chaosu na kuchyňské lince, či negližé paní domu přehozené přes koš na prádlo v koupelně, nemluvě o výstavě bot ve vstupní chodbě nabízené nemovitosti…
TIP!
Zásadou je ryzí čistota nabízené nemovitosti.
Předměty osobního charakteru by měly být pro prezentační focení uklizeny.
Provozní chaos domácnosti nevadí prodávajícímu, ovšem potencionálnímu kupujícímu může při prohlídce prezentace zastřít kvalitu samotné nemovitosti, nebo ho přímo odradit.
Naplánujte si datum a čas focení Vaší nemovitosti s obchodníkem OrangeReal, spolu s profesionálním fotografem Vám budou cennými rádci.
Budete-li si přát prokonzultovat cokoliv z této problematiky, obraťte se na svého obchodníka OrangeReal, nebo vyplňte prosím kontaktní údaje ve formuláři, přidejte volitelně vzkaz, ozveme se Vám v co nejkratším možném čase a Vaše dotazy k dané problematice s Vámi budeme konzultovat.